close

這是一首滿腹少女情懷的情歌阿!!這首歌在2011年由加拿大籍的女歌手 卡莉·蕾·傑普森 演唱

講述女孩對鄰家男孩的一見鍾情,可惜於男孩喜歡男森並沒有喜歡上她,整首歌充滿著俏皮可愛,詮釋了少女們的活力


undefined

I threw a wish in the well

我偷偷的許了一個願
Don't ask me I'll never tell

別問我是什麼 因為我一定不會說的
I looked at you as it fell

我用充滿愛的眼神看著你
And now you're in my way

然後現在你就在我的身旁
I'd trade my soul for a wish

我可以為了願望犧牲靈魂
Pennies and dimes for a kiss

用錢換可以得到的一個吻
I wasn't looking for this

我要的不是這個
But now you're in my way

但你現在就在我身邊

Your stare was holding

你用堅定的雙眼的看著我

Ripped jeans, skin was showin'

穿上破洞的牛仔褲,皮膚都露出來了
Hot night, wind was blowin'

火熱的夜晚,風呼呼的吹
Where you think you're going baby?

寶貝,你覺得今晚我們能去哪

----

Hey, I just met you and this is crazy

雖然我才剛認識你 有點瘋狂
But here's my number, so call me maybe

但這是我的電話 就有空打給我吧
It's hard to look right at you baby

寶貝你好像很難注意到在右邊的我

But here's my number, so call me maybe

但這是我的電話 就有空打給我吧
Hey, I just met you and this is crazy

雖然我才剛認識你 有點瘋狂
But here's my number, so call me maybe

但這是我的電話 就有空打給我吧
And all the other boys try to chase me

還有須多男孩要試著追我
But here's my number, so call me maybe

但我只想把我的真愛給你 所以有空就打給我吧

----

You took your time with the call

打通電話需要一點時間
I took no time with the fall

但我愛上你只要一瞬間
You gave me nothing at all

雖然你並沒有為我做什麼
But still you're in my way

但我已確定你了
I beg and borrow and steal

我不惜一切方式就是要得到你
At first sight and it's real

我對你的第一印象就是如此的彭湃

I didn't know I would feel it

沒料到我的感受會這麼深
But it's in my way

但事情就這樣發展啦

----

Your stare was holding

你用堅定的雙眼的看著我
Ripped jeans, skin was showin'

穿上破洞的牛仔褲,皮膚都露出來了
Hot night, wind was blowin'

火熱的夜晚,風呼呼的吹
Where you think you're going baby?

寶貝,你覺得今晚我們能去哪

----

Hey, I just met you and this is crazy

雖然我才剛認識你 有點瘋狂
But here's my number, so call me maybe

但這是我的電話 就有空打給我吧
It's hard to look right at you baby

寶貝你好像很難注意到在右邊的我

But here's my number, so call me maybe

但這是我的電話 就有空打給我吧
Hey, I just met you and this is crazy

雖然我才剛認識你 有點瘋狂
But here's my number, so call me maybe

但這是我的電話 就有空打給我吧
And all the other boys try to chase me

還有須多男孩要試著追我
But here's my number, so call me maybe

但我只想把我的真愛給你 所以有空就打給我吧

----

Before you came into my life

在你跟我認識之前
I missed you so bad

我整天想著你
I missed you so bad

我真的好想你
I missed you so so bad

想你想到快要瘋掉了
Before you came into my life

在你跟我認識之前
I missed you so bad

我整天想著你
And you should know that

我希望你可以體會我的愛戀

I missed you so so bad

我整天想著你

----

It's hard to look right at you baby

寶貝你好像很難注意到在右邊的我
But here's my number, so call me maybe

但我只想把我的真愛給你 所以有空就打給我吧

Hey, I just met you and this is crazy

雖然我才剛認識你 有點瘋狂
But here's my number, so call me maybe

但這是我的電話 就有空打給我吧
And all the other boys try to chase me

還有須多男孩要試著追我
But here's my number, so call me maybe

但我只想把我的真愛給你 所以有空就打給我吧

Before you came into my life

在你跟我認識之前
I missed you so bad

我整天想著你
I missed you so bad

我真的好想你
I missed you so so bad

想你想到快要瘋掉了
Before you came into my life

在你跟我認識之前
I missed you so bad

我整天想著你
And you should know that

我希望你可以體會我的愛戀

So call me maybe

所以有空就打給我吧

 

arrow
arrow
    文章標籤
    翻譯
    全站熱搜

    棉花糖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()